Виховна робота



                 ОПИС ДОСВІДУ
         КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
              БЕРИСЛАВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №5

Гудим Ольги Анатоліївни
                                                                                  
 Зміст                                                                                     
1. Введення
2.Цілі моєї виховної діяльності
3. Головні задачі виховної роботи   
4.  Форми та методи виховної роботи :   
5.  Створення виховного простору           
6.  Основні вимоги  до створення виховного простору
7. Основні напрямки моєї виховної роботи :
         а)    ціннісне ставлення вихованців до себе;
         б)    ціннісне ставлення  до сім’ї, родини, людей;
         в)     ціннісне ставлення  до праці;
         г)     ціннісне ставлення до природи;
         д)    ціннісне ставлення до культури і мистецтва;
         е)    ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
  8. Висно      
Введення
           Я, Гудим Ольга Анатоліївна, вчитель іноземної мови Бериславської загальноосвітньої школи I-II ступенів №5 із 15-річним педагогічним стажем, та 11-тирічним стажем класного керівника, наразі є класним керівником 6 класу. Це  буде вже мій третій випуск. У попередніх випусках були діти нагороджені  « золотою» та « срібною» медаллю, певна частина випускників добре навчаються у вищих навчальних закладах.
                                   Цілі моєї виховної діяльності:
          Виховання та розвиток вільної, талановитої, фізично здорової особистості, збагаченої науковими знаннями, яка  готова до творчої праці та моральної, етичної поведінки у суспільстві.
                                  Головні задачі виховної роботи:
-         здійснення спостереження за особистим розвитком дитини, сприяння створенню оптимальних умов для формування його особистості, морального та духовного розвитку;
-         організація співпраці усіх виховуючих дорослих;
-         виховання доброго відношення до життя, до оточуючих, уміння знаходити у ньому радість та бажання творити добро;
-         створювати умови для збереження та зміцнення здоров’я;
-         допомагати учням та їх батькам знаходити шлях до серця один одного, не губити  душевний контакт та віру у близьких людей;
-         стимулювати зацікавленість до розвитку творчих,інтелектуальних та фізичних можливостей та здібностей у кожному вихованці.
                Форми та методи виховної роботи
        Спираючись на методичну, науково-правову базу, у наслідок обміну досвідом на шкільних семінарах класних керівників, за допомогою вивчення сімей учнів мого класу, я означила форми та методи виховної роботи, які необхідні для втілення цілей та задач, які сформульовані як пріоритетні у моїй виховній роботі.
    Наразі, я використовую форми роботи класного керівника, які  дійсно мають позитивний вплив на виховний процес:
Колективні форми: відвідування історичних місць, суспільно вагомі проекти ( зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни, воїнами-інтернаціоналістами), професійно-орієнтовні семінари-зустрічі з працівниками районного Центру зайнятості, художньо-естетична діяльність(конкурс малюнка),участь у  шкільних та районних конкурсах, класних та шкільних святах,  спортивних змаганнях, колективна творча справа (КТС) ( випуск газети, свято-презентація, усний журнал та інше), школа етикету, виставка-конкурс, колективне ігрове спілкування, похід, спартакіада, трудовий десант.
Активні та групові форми: диспути, моніторингові практикуми,  тренінги, «мозковий штурм».
Індивідуальні форми: бесіди, консультації, самотестування, зустрічі з батьками при розв’язуванні важких життєвих ситуацій, спільні бесіди з вчителями – предметниками.
                                     Створення виховного простору
Виховний простір — це не тільки середовище, а й духовний простір учня і педагога, це простір культури, що впливає на розвиток особистості. У ньому має бути представлений весь спектр цінностей культури і культурних форм.
  Основні вимоги до створення виховного простору:
-здатність враховувати у комплексі всі зовнішні й внутрішні впливи на дитину й одночасно творити духовно-творче розвивальне середовище, нейтралізуючи негативні з них та посилюючи позитивні;
- діяти у співпраці з сім'єю, громадськістю;
- залучення дітей до розв'язання суспільно значущих і особистісних життєвих проблем, формувати досвід громадянської поведінки;
- розвиток творчого потенціалу всіх суб'єктів навчально-виховного процесу;
- спонукання школярів до самостійного розв'язання власних життєвих проблем у нестабільному суспільстві;
- життєтворчість як здатність забезпечити дитині можливість облаштувати власне життя, творити колективні та міжособистісні взаємини;
- педагогічна культура вчителів і вихователів, невід'ємними особливостями якої є людяність, інтелігентність, толерантність, розуміння, здатність до взаємодії;
- педагогічний захист й підтримка дітей у розв'язанні їхніх життєвих проблем та в індивідуальному саморозвитку, забезпечення їхньої особистісної недоторканності та безпеки;
- самореалізація людини в особистісній, професійній та соціальній сферах її життєдіяльності.
              
 Основні напрямки моєї виховної роботи
1.    Ціннісне ставлення вихованців до себе.
           Виховними досягненнями цього напрямку є
- усвідомлення власної індивідуальності, неповторності;
- виховання самоповаги;
- формування емоційної культури;
- навичок самотворення

   Для цього я проводжу бесіди  та тренінги за темами:
 "Ким бути і яким бути",  "Світ моїх захоп­лень",  "Фізична краса не постійна, а духовна – вічна” "Мій ідеал",  "Бережи честь змолоду",  "Як стати лідером?", "Інтернет не лише твій друг".  Тренінги "Кроки до успіху", "Сам собі вихователь".

2.    Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.
Метою є засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей:
- здоров’я – найвища цінність;
- ціннісне ставлення до оточуючих людей;
- культура спілкування і мовленнєвий етикет;
- повага до батьків, сім’ї, родини;
 -цінність здорового способу життя;
- формувати навички співжиття у колективі;
- готовність нести відповідальність за свої вчинки.
- неприйняття агресії і насильства.
Для досягнення поставленої мети ми з учнями приймаємо участь в шкільних, спортивних змаганнях і конкурсах. На класних годинах обговорюємо правила особистої гігієни, харчування, режиму дня. Проводжу бесіди: Шкідливі звички та здоров’я.”, "Що таке СНІД", "Я і моя родина", "За правилами етикету","Ризики в Інтернеті".
     Кожного року проводяться спільні бесіди із лікарями районної  центральної лікарні по запобіганню захворювання на СНІД, туберкульоз, грип та по статевому вихованю.
Велике значення я надаю роботі з батьками. Насамперед - це батьківські збори, які намагаюсь проводити  у різних формах  : це і батьківські лекторії,   тематичні консультації, і анкетування, запрошуємо вчителів – предметників, обговорюємо проблемні ситуації.. Теми зборів  актуальні, хвилюють батьків, тому збори проходять жваво і завжди з користю. Про недоліки дитини я розмовляю з батьками лише в індивідуальній бесіді, починаючи з позитивних моментів у навчанні дитини, поступово переходячи до того, на що батькам слід звернути особливу увагу.

3.    Ціннісне ставлення до праці.
Під пильним наглядом класного керівника учні роблять перші кроки на шляху до професійного самовизначення:
- активно-позитивне ставлення до праці;
- сформованість таких якостей як цілеспрямованість, організованість, працьовитість та наполегливість у подоланні труднощів у всіх видах діяльності;
- значущість суспільнокорисної праці;
- уявлення про сучасний ринок праці.

Цими кроками є участь у чергуванні по класу та по школі, операції «Збережи книгу», «Збережи меблі», трудові десанти (прибирання та благоустрій  пришкільної території). Мною проводяться бесіди на класних годинах: «Працюємо разом, радіємо разом», «Основи економії та бережливості», «Підліткова праця: правознавчий аспект» , «Світ професій: праця та покликання».
Позитивно впливають на майбутню професійну спрямованість спільні з працівниками Районного Центру зайнятості  семінари.
4.    Ціннісне ставлення до природи.
Виховними досягненнями цього напрямку я вважаю:
-         відповідальне ставлення до природних ресурсів і багатств;
-         ощадливе використання енергоносіїв;
-         формування екологічної культури;
-         навички безпечної поведінки в природі;
-         потреба в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності;
-         навички життєдіяльності в умовах екологічної кризи.

Учні із задоволенням приймають участь у туристичних походах та змаганнях(при активній співпраці з вчителями фізичної культури (Г.В. Мануйленко ). Проводяться бесіди: "Уроки Чорнобиля","Збережемо чистоту водних просторів наших!", "Бережіть рідну природу!", "Бережіть ліс — легені планети!". "Мальовничий мій край; оформлення альбому".

5.    Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
При роботі з цим напрямком я намагаюсь сформувати у учнів  потреби у спілкуванні з мистецтвом, як з основою естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності.
При цьому  я спостерігаю невпинний зріст у більшості учнів:
-         пізнавального інтересу до мистецтва;
-         здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері;
-         художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів і культури мислення та поведінки.
Стимулом для цього, я вважаю, є участь класу у районних та обласних конкурсах знавців рідної мови, на кращого читеця, випуск тематичних стінгазет до шкільних та народних свят.
6. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Воно виражається у сформованості потреби у збереженні та при­множенні духовного й матеріального багатств українського народу:
-         відповідальності, як важливої риси особистості, за долю Батьківщини;
-         розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків;
-         громадянської життєвої позиції, участь в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади;
-         власної віри у духовні сили народу, його майбутнє;
-         усвідомлення себе патріотом і громадянином України;
-         потреби у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння та поваги.
   Проводяться «Тижні права».
 Бесіди "Я - громадянин і патріот дер­жави", "Збережемо наш скарб - рідну мову", "Джерела духовності мого краю", "Видатні люди мого краю", "Допоможемо ветеранам", "Українці за кордоном. Що таке діаспора?",  "Україна - суверенна і незалежна держава", "6 грудня - День збройних сил України", "Є пам'ять, якій не буде кінця", "Воїни - інтернаціоналісти".                                            
                                                Висновки
Педагогіка співробітництва, яка застосована в моїй навчально-виховній діяльності, виявляється тим сприятливим середовищем, в якому здатна сформуватися особа громадянина, що володіє високим рівнем компетенцій, готового до успішного самовизначення в сучасному світі.
        Ще я маю надію, що мої вихованці, почерпнувши життєвий досвід при спілкуванні зі мною, обов’язково перевершать мене, своїх батьків, та наблизяться до своїх заповітних мрій.




Комментариев нет:

Отправить комментарий